W ostatnim okresie członkowie Bałtyckiego Stowarzyszenia Miłośników Historii "Perun" w porozumieniu z dowódcą 8 Pułku Przeciwlotniczego z Koszalina zajmują się odświeżaniem sprzętu bojowego znajdującego się w Muzeum 8 Dywizji. Dotychczas został oczyszczony z rdzy i pomalowany moździerz wz. 1941 120 mm i armata przeciwlotnicza wz. 1939 37 mm. Jednak największym wyzwaniem stała się renowacja czołgu stojącego na postumencie. Jest to T-34-85M1, który ponoć na swoje miejsce postoju wjechał o własnych siłach. Jest to o tyle prawdopodobne, że w środku znajduje się kompletny silnik.
Wóz zabezpieczenia technicznego WZT-1 zbudowany został w oparciu o podwozie T-54 (pierwsze serie) oraz T-55. Został on opracowany w Związku radzieckim i tam nosił oznaczenie BTS-2.Pod koniec lat sześćdziesiątych licencję BTS-2 zakupiła Polska i Czechosłowacja. Na podstawie otrzymanej dokumentacji technicznej Zakład Produkcji Doświadczalnej Zakładów Mechanicznych „Bumar-Łabędy” przygotował prototyp ciągnika ewakuacyjnego, który w Polsce otrzymał oznaczenie WZT-1 (Wóz Zabezpieczenia Technicznego - model 1). Pojazd został przyjęty na uzbrojenie Wojska Polskiego, gdzie zastąpił starsze typy ciągników pancernych.
Strona 1 z 3