Wóz zabezpieczenia technicznego WZT-1 zbudowany został w oparciu o podwozie T-54 (pierwsze serie) oraz T-55. Został on opracowany w Związku radzieckim i tam nosił oznaczenie BTS-2.Pod koniec lat sześćdziesiątych licencję BTS-2 zakupiła Polska i Czechosłowacja. Na podstawie otrzymanej dokumentacji technicznej Zakład Produkcji Doświadczalnej Zakładów Mechanicznych „Bumar-Łabędy” przygotował prototyp ciągnika ewakuacyjnego, który w Polsce otrzymał oznaczenie WZT-1 (Wóz Zabezpieczenia Technicznego - model 1). Pojazd został przyjęty na uzbrojenie Wojska Polskiego, gdzie zastąpił starsze typy ciągników pancernych.
Wiosną roku 2011 Muzeum Oręża Polskiego w Kołobrzegu przeprowadziło akcję wydobycia niemieckiego czołgu PzKpfw IV ausf. J z armatą 75mm, który został trafiony w czasie działań wojennych w 1945r. Wrak czołgu ma wkrótce zostać poddany zabiegom konserwatorskim.
Podczas wakacyjnych wyjazdów zazwyczaj staramy się odwiedzać ciekawe miejsca. Nie tylko ze względu na walory krajoznawcze, krajobrazowe czy inne. Czasem trafimy w miejsce które jest arcyciekawe w modelarskiego punktu widzenia. Możemy tam trafić na zachowane historyczne lub współczesne pojazdy, samoloty czy okręty i robiąc im zdjęcia zgromadzić cenny materiał ikonograficzny do budowy modeli. W lipcu 2007 roku z rodziną spędzałem urlop w Rabce – Zdroju. Poza niewątpliwymi walorami turystyczno – krajoznawczymi i uzdrowiskowymi tego miejsca jest jeszcze jedna atrakcja – Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce.
Strona 2 z 3